neděle 2. listopadu 2014

SVĚTLA SVÍČEK



zapálili jsme svíčky za všechny, kteří jsme měli rádi a už tu bohužel s námi nejsou.

Opět jsem zahledala ve wikipedii a našla jsem přímo k tomuto dni podrobnější písání. 
Oslava Dušiček se odvíjí od svátku Všech svatých. Svátek Všech svatých se slaví v dnech, kdy Keltové oslavovali konec roku, svátek Samhain, v noci z 31. října na 1. listopadu. Samhain byl Kelty vnímán také jako doba, kdy se stírá hranice mezi světem živých a mrtvých. Věřilo se, že se duše zesnulých v tento čas vracejí na zemský povrch, a živí mohou navštívit podsvětí. Může dojít k setkávání živých a mrtvých, světlem živí ukazují cestu mrtvým. Tradice v tento den zapalovat ohně a svíčky pochází od Keltů i Slovanů, kteří věřili, že oheň očišťuje a světlo pomáhá chránit před zlými a potměšilými duchy.

Nejsem ten tip, který by tento svátek dodržoval s úplnou oddaností, ale i tak každoročně jedu, koupím věneček a jedeme zapálit svíčku na hrob, ve kterém krom mé prababičky leží i můj taťka. 
Věneček jsem kupovala opravdu na poslední chvíli až včera ráno. A dětičky vyrobili malého motýlka, kterého jsme přidělali na věneček.

No a vydala jsem se s dětma na večerní hřbitov. Pro ně to byla tak trošku stezka odvahy :-). Mareček si vzal dokonce dřevěný meč, kdyby nás chtěl někdo přepadnout - aby nás mohl bránit. 

Bylo to moc hezké, ty světýlka. 
Anička měla kupu otázek, proč je tenhle hrob malý a tenhle velký...........




Po návratu domů jsem zapálila svíčky v mých "nových" miskosvícnech a u

užila si tu zvláštní melancholickou náladu.







Mějte se moc krásně. 
Dnes to vypadá na moc hezký den. Už jsem tady rozhlásila plán dne: nachystat do školy, číst, udělat oběd, upéct chleba, poklidit koupelny a pak se půjdeme cournout ven. Navečer jedu protáhnout tělo na cvíčo a už teď se moc těším. 









Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky