úterý 12. května 2015

Zahrada, zahrada a zase ta zahrada 

Je sice už úterý, ale vlastně se chci vrátit o pár dnů zpět. 

Prodloužený víkend jsem se rozhodla pojmout zahradnicky. Začala jsem ho posekáním naší přerostlé trávy, byl to neskutečný boj. Naše stařičká sekačka TOROOOOO se opět rozhodla neházet trávu do koše, takže jsem jednu část sjížděla dvakrát až třikrát a hodila jsem sekací rekord - 2 hodiny. Nevím kdo byl uhnaný víc, jestli já nebo ta sekačka.
No dneska už je tráva zase dlouhá :-(. 

No a když jsem tak vyhazovala posekanou trávu na náš velice přeplněný kompostér - už nebylo kam vysejpat rozhodla jsem se pro další krok. Přeházení kompostéru. Máme kompostér poměrně dost velký a tak to byla slušná fuška. 
KDyž jsem se tak ráchala mězi tím tlejícím materiálem :-), přemýšlela jsem, kolik "kilojaoulů" u toho asi tak spálím. NO, ale toto bylo v sobotu, ale vraťme se ještě k pátku.

Se švagrovou jsme si naplánovali návštěvu zahradnictví. Letos to byla premiéra, tak to byla povinost tam nějakou tu korunku nechat. A jelikož měl manžel po ránu (jak já říkám "tři promile nápadů" ) dobrou náladu, rozhodl se, že pojede s námi. Velká radost - jelikož má velké auto, do kterého se hoooodně vejde.................. no a o to vlastně šlo :-).
Takže jsme s Dejnou vybírali a utráceli................... a auto celé naplnili. Domů jsem si tedy přivezla břízu, modřínek, jedličku...... které vybíral manžel a spoustu trvalek, které zase zbožňuju já.no a šlo se sázet.


Ještě mi zbývá zasadit jedličku............ ono najít v naší zahradě, kterou už nesmím ani o píď rozšířit místo pro stromy není až tak jednoduché. 

Večer se u nás konal čarodějný rej............................ no ano, já vím, čarodějnice už byli, ale prostě tak. Šla se stezka odvahy, Áňa byla natěšená, a protože se rozhodl i EM že půjde, musela jsem chtě nechtě taky. Už jako holka jsem stezky odvahy v lásce neměla a nyní jsem měla taky pěkně v "gatích". Když jsem slyšela tu zvukovou kulisu, která stezku doprovázela, bála jsem se snad víc než Mareček. 
Pabavili jsme se a domů se vrátili něco před půlnocí. 
No a v sobotu jak jsem již psala. Dopoledne jsem splnila něco málo z úklidu domácnosti a pak se šlo na kompostovou přehazovačku. Stihla jsem část ještě tlejícího materiálu vyházet na plachtu a část hezkého materiálu rozvozit po zahradě.

Neděle byla v podobném duchu. Opět kompost, tentokrát vrzstvit zpět - tráva, hlína, listí........ zbytek co jsem tam již nechtěla jsme včera odvezli. A na kompost nechci alespoň dva roky šáhnout, jen vrstvit :-)
Něco málo jsem ještě zasadila, okopala, zalila, na večeři sklidila špenát a ředkvičky na salát.......
Projeli jsme se s Aničkou na kole a k obědu (protože jsme zůstali sami dvě, manžel bral EM na výlet) jsme si zajeli do cukrárny ...................... jo jo já vím, to je pořád samá dieta a dietní pokrmy a pak tohle. Ale myslím, že po té dřině jsem snad i mohla. 
Večer jsem si hodila ještě cvíčo a totálně znavená šla  spát. 

No takže si myslím, že jsem toho za ten prodloužený víkend strhala opravdu dost. Sice mám ruce vytahaný snad až ke kolenům, jakýkoli pohyb s nima je auuuuuu a to nemluvím o mozolech na mých "pěstěných" rukou :-), ale prostě JÁ TU ZAHRADU A POHLED NA NÍ ŽERU, tak proč se občas na ní nestrhat.

Dnes jsem zajela na trh a abych neměla pocit, že nic nedělám, koupila jsem si balkonová rajčátka, která chci dát ale do zahrádky - letos hokus pokus - uvidíme, jestli tam půjdou, pór, pár kedlubniček a pár kytiček do truhlíku. 
Odpoledne až odvezu Áňu na karate mám v plánu znovu posekat :-) a pak minimálně zasadit ty kedlubny a pór. 

Takže ZAHRADĚ ZDAR!!!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky